Signing Algemeen
Uw bedrijf mag gezien worden, toch? Het liefst dus goed! Bent u op zoek naar hoogwaardige signing waarmee uw bedrijf echt opvalt? Stop zoeken. Slot Reclame heeft hierin jarenlang ervaring en is uw partner voor innovatieve en impactvolle signing services. Van ontwerp tot uitvoering. Voor al uw signing wensen zoals voor gevelreclame bent u bij Slot Reclame aan het juiste adres. Wij zijn een van de beste onder de signing bedrijven in Noord-Holland met meer dan 43 jaar ervaring. Of u nu het imago van uw bedrijf wilt versterken, een blijvende indruk wilt maken of de zichtbaarheid van uw merk wilt vergroten, ons deskundige signing team staat klaar om elk ontwerp om te zetten naar opvallende signing reclame.
Slot Reclame heeft als signing bedrijf een goede naam opgebouwd. We hebben veel creativiteit in huis en hebben inmiddels een zeer uitgebreide portfolio van signing projecten, van zeer standaard tot superopvallende signing zoals op auto’s, panden, boten, vlaggen, doeken, winkels, ramen, op zeg het maar eigenlijk. Niets is ons te gek. Dat maakt ons signing bedrijf zo leuk.
Wat is signing?
Signing is reclame maken op eigenlijke allerlei plaatsen en ondergrond, anders dan gebruikelijk op papier, dus ook op plaatsen waar je het totaal niet verwacht maar die wel goed zichtbaar zijn. Het is een opvallend en krachtig medium om merken te promoten en een publiek aan te spreken. Het doel van signing is de aandacht trekken en communiceren. Het dient een belangrijke rol bij het creëren van een visuele identiteit voor bedrijven en het achterlaten van een blijvende indruk.
Welke soorten Signing zijn er allemaal?
Buitenreclame of outdoor signing:
Denk hierbij aan alles wat buiten op straat, langs de weg of aan panden en wagens aangebracht kan worden (en dus weerbestendig moet zijn!), zoals uithangborden, reclameborden, spandoeken en billboards. Ze moeten een hoge attentiewaarde hebben.
Binnenreclame of indoor signing:
Binnenreclame heeft veelal een meer communicatievere waarde, is strategisch geplaatst als onderdeel van het interieur en de huisstijl, bijvoorbeeld om klanten te begeleiden als bewegwijzering (wayfinding) , of om interne informatie te verstrekken. Voorbeelden hiervan zijn lobbyborden, bewegwijzeringsborden, vloerafbeeldingen of richtingsborden.
Digitale borden of digital signing:
In dit digitale tijdperk zijn er vele vormen van elektronische displays om dynamische inhoud te presenteren, zoals via video's, animaties en real-time updates. Ze worden vaak gebruikt in winkelruimtes en meer publieke en ontvangstruimtes om de aandacht te trekken en actueel en effectief te communiceren.
Verlichte signing:
Deze vorm van elektrische signing omvat verlichtingselementen om de zichtbaarheid te garanderen, vooral 's nachts of bij weinig licht, zoals lichtbakken en LED-letters, waardoor de signing nog beter opvalt en ook in het donker zichtbaar is.
Signing op auto’s en vrachtwagens:
Dit type signing zet voertuigen om in mobiele advertenties. Auto's, vrachtwagens of bestelwagens promoten op deze ook onderweg een boodschap. Dit is een relatief kosteneffectieve, dus veel toegepaste manier om een breed en divers publiek te bereiken. Het volledig (promotioneel) bestickeren van auto’s wordt ook wel carwrapping genoemd.
Maritieme signalering:
Maritieme signalering verwijst naar maritieme toepassingen van signing, een specifieke categorie van signing die speciaal wordt gebruikt in de maritieme sector. Deze signing wordt toegepast in omgevingen op en rondom het water om (belangrijke) informatie over te brengen, begeleiding of instructies te bieden om zo de veiligheid van schepen, olieplatforms en andere maritieme activiteiten te garanderen. Maritieme signalering is een speciale tak van sport, waar hoogwaardige materiaalkeuze, de weersbestendigheid ervan en bevestigingstechniek extra bepalend zijn voor een duurzaam gebruik ervan in soms extreme nautische omstandigheden voor zowel het exterieur als het interieur van schepen.
Functionele signing:
Functionele signing verwijst naar een categorie bewegwijzering die is ontworpen en geplaatst om specifieke praktische informatie of aanwijzingen te geven, om individuen te helpen bij het navigeren door ruimtes, het begrijpen van regels of het verkrijgen van toegang tot diensten. Deze borden en andere vormen van signing moeten ondubbelzinnig essentiële informatie overbrengen, vaak met eenvoudige tekst en duidelijke symbolen om een efficiënte en effectieve opvolging ervan te stimuleren. Vaak wordt hiermee bewegwijzeringstekens of wayfinding mee bedoeld. Het is ontworpen en aangebracht om mensen te helpen door een ruimte te navigeren, met duidelijke aanwijzingen zodat ze snel een eenvoudig hun gewenste bestemming bereiken. Denk aan wayfinding op vliegvelden, stations, stadions, evenementenlocaties scholen of grote winkels.
Reclameborden of promotieborden:
Promotieborden zijn tijdelijk van aard en zijn ontworpen om speciale aanbiedingen, evenementen of (tijdelijke) aanbiedingen te benadrukken. Ze kunnen zowel binnen als buiten worden geplaatst om de aandacht te trekken.
Informatieborden:
Zoals de naam al doet vermoeden, zijn deze borden bedoeld om specifieke informatie te geven. Dit kunnen veiligheidsborden, wettelijke borden, instructiepanelen en informatieve displays in openbare ruimtes, werkplekken en onderwijsinstellingen zijn.
Maataanduidingen:
Door diepte en textuur toe te voegen, creëren dimensionale tekens een driedimensionaal effect met materialen zoals schuim, acryl, metaal of hout. Ze voegen een vleugje verfijning en uniciteit toe aan de visuele identiteit van een bedrijf.
Architectonische signing:
Architectonische signing wordt op gebouwen aangebracht, zoals vaak bedrijfsnamen, logo's en gebouwnummers. De vormgeving en uitvoering van architectonische signing heeft vaak een hoog esthetische waarde, waarbij het materiaalgebruik nauw aansluit op of zelfs opgaat in dat van het gebouw. Dit betreft vaak maatwerk in optima forma.