Huisstijl handboek

In een huisstijlhandboek staan de richtlijnen en regels voor het toepassen van een huisstijl van een organisatie. Denk hierbij aan richtlijnen voor logogebruik, kleurwaarden en typografie. Door het volgen van deze specifieke huisstijl richtlijnen bij interne en externe communicatie ontstaat er een herkenbare en eenduidige uitstraling.

Een huisstijlhandboek helpt bij het bewaken van uw professionele huisstijl, uw gezicht/handtekening/herkenning naar buiten.  Vaak werken meerdere mensen in een organisatie met een huisstijl of werkt een organisatie met meerdere leveranciers als het gaat om het ontwerp of de ontwikkeling van huisstijldragers (bijvoorbeeld ICT partijen, drukkers en ontwerpers). Het handboek zorgt ervoor dat iedereen via dezelfde richtlijnen en kleurcodes werkt en zo voorkomt u dat:
 
  • PowerPoint formats worden aangepast naar de voorkeur van de medewerker.
  • Visitekaartjes die gedrukt worden in net de verkeerde kleurcodes.
  • Websiteteksten met typografie voor koppen (H1, H2, H3, et cetera) en platte tekst niet consistent wordt doorgevoerd.
  • Brochures die niet op elkaar afgestemd zijn en dus geen geheel vormen.
  • Afwijkende e-mailhandtekeningen binnen één organisatie

Slot Reclame kan uw bestaande of nieuwe huisstijl voorzien van een huisstijlhandboek, digitaal of fysiek. Vraag ons naar de mogelijkheden.